Uncategorized

The Healthiest Breads: 6 Types Explained

Bagian roti mungkin lorong yang paling populer di supermarket. Ini juga yang paling membingungkan. Dihadapkan dengan label mulai dari “whole wheat organik” untuk “tujuh biji-bijian”  hingga “rami dan biji-bijian,” itu cukup untuk membuat kepala Anda berputar.

Tapi keputusan yang Anda buat dalam lorong ini mempengaruhi kesehatan Anda, bersama dengan risiko penyakit kronis, in big way. Pertimbangkan beberapa hal ini sebagai panduan belanja Anda untuk membantu Anda mengisi keranjang roti untuk menambah panjang usia anda, bukan untuk mempersingkatnya.

Risiko Kesehatan dari Roti Putih

Baikkah, roti putih yang familiar kita makan? Ini tidak lebih dari sebuah kubus gula yang sangat besar. Ini akan menembak gula darah Anda ke atas dan membawanya kembali ke bawah dengan cepat dan tajam. Dalam “perjalanan” ini, tubuh akan kehilangan insulin yang dibutuhkan untuk menambah energi. Roller coaster gula darah ini telah terbukti meningkatkan risiko serangan jantung, stroke, perlemakan hati, obesitas dan diabetes. Ini juga dapat mengurangi kecantikan, terbukti mempercepat pembentukan kerutan dan menyebabkan kulit Anda terlihat kusam dan tak bernyawa. Roti putih dibuat menggunakan tepung gandum diperkaya atau dikelantang. Tepung ini memiliki protein dan vitamin B penting yang dilucuti untuk menciptakan produk yang lebih manis dan lebih cocok untuk konsumen rata-rata.

Tapi artikel ini bukan tentang roti putih. Lagi pula, sebagian besar dari kita tahu keputusan pembelian roti putih patut dipertanyakan, artikel ini tentang varietas roti yang lain yang mungkin masih membuat bingung beberapa dari kita.

Roti Terbaik

Seluruhnya gandum. Roti Gandum. Lalu, roti gandum macam apa yang paling cocok sesuai kebutuhan Anda?

Aspek yang paling penting untuk memilih roti adalah roti yang terbuat dari 100-persen gandum. Caranya, Anda akan melihat persentase ini di bagian depan kemasan. Jika paket mengatakan “gandum” atau “berisi nomor ‘x’ dari biji-bijian” atau bahkan “multigrain,” kemungkinan roti putih itu menyamar. Mengapa harus 100-persen gandum? Untuk permulaan, biji-bijian akan memberikan Anda sumber serat, yang membantu dalam pencegahan penyakit jantung dan kanker usus besar. Serat juga membantu membuat Anda kenyang, lebih lama, sehingga Anda dapat makan lebih sedikit sepanjang hari dan menjaga berat badan Anda. Biji-bijian juga mempertahankan vitamin B esensial dan protein juga, yang berarti Anda mendapatkan nutrisi yang dibutuhkan untuk kulit muda serta protein untuk rambut yang tebal!

Meskipun saya menyarankan Anda untuk menjaga gula sederhana dan sirup dari lima bahan utama dari setiap produk,namun roti memiliki free pass karena gula dibutuhkan untuk mengaktifkan ragi. Nah aturannya, lihatlah komposisi kemasan, pastikan 100% gandum berada di komposisi pertama, persentase gula dan bahan lainnya menyusul di bawah.


Berikut beberapa roti yang baik untuk kesahatan

 

1. Whole-wheat white breads 

Whole-wheat white breads - wheat white breads are made with a type of wheat called albino wheat. While red wheat (used to make whole wheat products) has that golden color that we imagine when we think of whole grain breads, albino is much lighter and less processed. At first, this may seem like a perfect choice for kids or white bread adult fans, but beware. While the majority of whole-wheat white breads do have whole grain wheat in the ingredient list, it's usually followed by refined wheat ingredients such as enriched of refined wheat flour.

2. Pumpernickel

Made with coarse brown rye, pumpernickel can be the trickiest bread to decipher. While its extreme dark color may indicate a whole grain bread option, it still may be made with refined flours and in fact, most commercially made breads often are. If you see any other grain other than rye listed on the ingredients panel, it's probably not a great choice.

3. Wheat Bread

Basically white bread dressed up in a pretty bow, wheat bread is white bread with molasses usually thrown in to fool you with some dark color. Wheat bread still contains refined wheat and chances are, you're getting absolutely no whole grains in the product

4. Rye Bread

White bread with rye seeds in it; finding one that's 100-percent whole rye is possible, but not easy. I've found it's easier to get 100-percent rye bread at local bakeries that are willing to make it for you by request.

5. Multigrain Bread

No deception here, multigrain is what it claims to be -- a variety of grains. The problem is, none of those grains may be whole. While it's easy to be fooled by some of the seeds that often sit on top of multi grain breads, the ingredient label will tell you the whole truth. If you don't see any 100-percent whole grains in the product and you don't see that trusting percentage on the front of the bread label, keep on walking.

6. Gluten – Free Bread

Gluten is huge right now and easier to find in even smaller grocery store chains. The percentage of individuals that are either suffering from celiac disease or who just claim to have intolerance to gluten is rising. The rules for bread choosing remain the same, however. Because gluten is a protein found in wheat, rye and barley, these breads will use other grains to make them free of gluten, Regardless of the grain, however, make sure it's 100 percent. For example, whole grain gluten free breads may be made with brown rice flour. If it is, look for options again that claim the important 100-percent claim.

Taken From HFP

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s